Ulotka - jaki format i papier - podpowiadamy

Ulotki reklamowe to popularna forma reklamy, która pozwala na łatwe docieranie do szerokiego grona potencjalnych Klientów. Na ulotce w prosty sposób możemy przekazać informacje dotyczące profilu naszej firmy, oferowanych usług czy produktów. Dodatkowo koszt wydrukowania ulotki jest naprawdę niewielki, nic więc dziwnego, że duża liczba przedsiębiorców inwestuje w ten rodzaj reklamy.

Formaty ulotek – jakie wybrać?
Aby ulotki spełniły swoje zadanie, nie wystarczy zadbać tylko o odpowiednie treści. Ważny jest całokształt, czyli format ulotki, szata graficzna, techniki wykończeniowe, rodzaj papieru i oczywiście jakość. Obecnie jednym z najpopularniejszych formatów ulotek jest format A5, który pozwala na zamieszczenie najważniejszych, najbardziej znaczących informacji dla Klienta. Ulotki w większych rozmiarach, na przykład A4, świetnie jednak sprawdzą się w branżach gastronomicznych, gdzie prócz istotnych informacji, zależy nam także na przedstawieniu Klientom menu. Format A6 nie jest tak popularny jak A4 czy A5, jednak również często wykorzystywany w druku ulotek. Wielkość A6, to nic innego, jak złożony na pół format A4. Dużą popularnością cieszy się również format DL – podłużne ulotki o rozmiarze kartki A3 podzielonej na trzy równe części. Ulotki DL prezentują się profesjonalnie i stylowo. Ulotki mogą być jednostronne lub dwustronne, świetną opcją są również ulotki składane, pozwalające na zaprezentowanie wielu treści. Wybierając ulotki, pomyśl przede wszystkim o tym, jaki cel Ci przyświeca – jeśli pragniesz przedstawić kluczowe, najważniejsze informacje – zdecyduj się na mniejsze formaty, jeżeli zaś pełną ofertę – wybierz te większe.

Rodzaj papieru i gramatura ulotki
Istotnym czynnikiem, decydującym o jakości ulotek, jest rodzaj papieru. Do dyspozycji mamy szeroką gamę papierów – matowych oraz błyszczących, o różnej gramaturze. Do najczęściej wybieranych należy papier kredowy o gramaturze 135 gram na metr kwadratowy – przy większym zamówieniu, jest to bowiem najbardziej opłacalna opcja. Jeżeli jednak zależy Ci na większej trwałości ulotek, zdecyduj się na sztywniejszy papier – 200 lub 300 gram. Ulotki mogą być drukowane zarówno w technice cyfrowej jak i offsetowej, istnieje także możliwość pokrycia ich specjalną warstwą lakieru zabezpieczającego wydruk i trwałość kolorów. Jakość i wygląd ulotek, świadczy o Twojej firmie, dlatego zarówno format, jak i rodzaj papieru ma kluczowe znaczenie. Chcąc pozytywnie przedstawić wizerunek firmy oraz przekazać Klientom, że jest ona godna zaufania, warto zdecydować się na ulotki lepszej jakości.