Oklejanie witryn: zewnętrzne i wewnętrzne - zapoznaj się z usługą
Oklejone witryny kojarzą nam się głównie z osiedlowymi sklepikami. Obecnie jednak ciężko znaleźć instytucję czy przedsiębiorstwo, które nie ma drzwi wyklejonych folią, dumnie prezentującą logo firmy. Duże kolorowe lub minimalistyczne imitujące mrożone szkło ‒ folie reklamowe są wszędzie, a więc warto zaznajomić się, czym tak naprawdę jest oklejanie witryn, jakie są rodzaje i jak je montować.
Kiedy wewnętrzna a kiedy zewnętrzna folia?
Wyróżniamy folie okienne, dekoracyjne, perforowane, plotowane, zewnętrzne i wewnętrzne. Teraz skupimy się na tych ostatnich. Folie wewnętrzne, jak sama nazwa wskazuje, przyklejamy od wewnętrznej strony pomieszczenia. Dzięki temu szyba chroni naszą folię przez zniszczeniami, a ewentualne odklejenia łatwo zauważyć i naprawić. To nie koniec plusów. Szyba nie tylko pełni funkcję ochronną, ale również daje piękny, nienachalny połysk. Przy oklejaniu wewnętrznym ważna jest lokalizacja naszej firmy. Ta opcja nie sprawdzi się w miejscach bardzo nasłonecznionych, gdyż reklama może być mniej widoczna, a odbijające się promienie będą skutecznie odstraszać klientów od zapoznania się z oferowanymi usługami. A kiedy zdecydować się na folię zewnętrzną? Tak naprawdę jest to dobre rozwiązanie prawie w każdej sytuacji. Poprzez przyklejenie folii od zewnątrz zyskamy matowe wykończenie, dzięki któremu wszystkie napisy będą widoczne. Obecnie większość folii zewnętrznych jest chroniona przez zabieg laminowania, a więc nie musisz się martwić o brak trwałości kolorów, odklejanie się czy ataki wandalizmu. Z zalaminowanej powierzchni bez problemu zmyjesz napisy wykonane markerem. Pamiętajmy jednak, że laminowanie jest skuteczne, ale nigdy nie będzie tak długotrwałą ochroną dla folii jak szyba.
Dlaczego warto zdecydować się na oklejanie witryny?
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że oklejona witryna to już codzienność. Jej popularność spowodowana jest dużą ilością niepodważalnych zalet. Instytucje wybierają stonowane, bezbarwne folie z efektem oszronienia szkła, a agencje reklamowe kolorowe i radosne naklejki o różnorodnych kształtach. Zamiast nudnej tabliczki, zamieść najważniejsze informacje na folii, takie jak nr telefonu czy godziny otwarcia. Szyba zyska odświeżony i profesjonalny look, a zacieki, kurz i inne zabrudzenia będą mniej widoczne. Jest to szczególnie ważne, gdy nasze przedsiębiorstwo znajduje się blisko ruchliwej ulicy i narażone jest na dużą ilość spalin samochodowych.
Mam już folię, co z montażem?
Oczywiście, folię można przykleić samodzielnie i nie jest to bardzo trudne zadanie, jeśli jest ona niewielkich rozmiarów, np. prostokąt z nazwą firmy. W większości przypadków mamy do zamontowania znacznie większe grafiki. Szyba musi zostać odpowiednio przygotowana i odtłuszczona. Polecamy zlecić to zadanie profesjonalistom. Będziemy mieli pewność, że folia zostanie przyklejona równo, bez nieestetycznych bąbelków powietrza.