Naklejki wycinane po obrysie – o czym warto pamiętać, przygotowując projekt i plik

Duże, małe, kolorowe, czarno-białe, o wymyślnym kształcie lub bardziej klasyczne – świat naklejek jest bardzo zróżnicowany i czasem aż trudno zdecydować się na określony wzór. Tego typu gadżety znakomicie sprawdzają się jako niebanalna reklama lub jej element i mogą być stosowane w wielu miejscach, zwracając uwagę przechodniów. Aby właściwie przygotować projekt naklejek oraz plik przed wysłaniem do druku, przyda się kilka praktycznych wskazówek – do dzieła!

Czym są naklejki wycinane po obrysie?

W obecnych czasach na każdym kroku spotykamy się z różnego rodzaju ulotkami, plakatami czy banerami, które w dalszym ciągu są skutecznymi elementami promocji firm lub produktów. Z drugiej strony warto się wyróżnić i wyjść poza obowiązujące schematy – wówczas z pewnością odniesiemy marketingowy sukces! Potrzeba tylko odrobiny kreatywności, dlatego naklejki okażą się znakomitym rozwiązaniem. Technologia wycinania po obrysie umożliwia uzyskanie dowolnego kształtu, kolorystyki oraz rozmiaru, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować każdy pomysł przy użyciu praktycznej folii samoprzylepnej. Ze strony klienta potrzebne będzie tylko dostarczenie obrysu (linii plotowania) do drukarni.

Jak odpowiednio przygotować projekt i plik?

Aby gotowe naklejki spełniły wszystkie nasze oczekiwania i zachwyciły swoim wyglądem, muszą zostać właściwie zoptymalizowane przed przystąpieniem do wydruku. Oto kilka najważniejszych zasad dotyczących schematu wykonywania kreacji graficznej:

  • utworzenie spadów – powinny one wynosić 2 mm z każdej strony, gdy naklejka posiada inne tło niż białe;
  • ustawienie nazwy konturu do wycinania jako: „CutContour”, a także zastosowanie go w charakterze dodatkowego koloru;
  • stworzenie konturu na nowej warstwie;
  • wykorzystanie kolorystyki CMYK;
  • spłaszczenie wszystkich efektów i zamienienie fontu na tzw. krzywe;
  • praca na pliku w skali 1:1;
  • przygotowanie linii cięcia w postaci jednej zamkniętej krzywej w kolorze czerwonym – najlepiej zapisać ją na osobnej warstwie;
  • zapisanie projektu w formacie wektorowym, np. PDF.

Kiedy warto zdecydować się na naklejki?

Czasem w prostych rozwiązaniach tkwi siła oraz prawdziwy potencjał – zamiast inwestować w drogą kampanię reklamową, wystarczy skoncentrować się na szczegółach. Naklejki samoprzylepne znajdują zastosowanie jako element promocji danego produktu – mogą być również bezpośrednio powiązane z identyfikacją marki. Stanowią też miły dodatek prezentowy, który pozytywnie zaskoczy każdego klienta. Warto zaopatrzyć się w naklejki, kiedy organizujemy event, akcję lub wydarzenie promocyjne – taki mały gadżet z całą pewnością zrobi wrażenie na gościach. Z racji swojego szerokiego i uniwersalnego zastosowania samoprzylepne nalepki stanowią ciekawą formę prezentacji i są wykorzystywane zarówno przez wielkie korporacje, jak i małe, rodzinne przedsiębiorstwa.

Jeśli potrzebujesz wysokiej jakości naklejek wycinanych po obrysie w dowolnym kształcie i rozmiarze, koniecznie zgłoś się do nas! Serdecznie zapraszamy do kontaktu – z miłą chęcią odpowiemy też na wszystkie nurtujące pytania, aby gotowy produkt idealnie odzwierciedlił przygotowany projekt.