Naklejki wycinane po obrysie – o czym warto pamiętać, przygotowując projekt i plik
Duże, małe, kolorowe, czarno-białe, o wymyślnym kształcie lub bardziej klasyczne – świat naklejek jest bardzo zróżnicowany i czasem aż trudno zdecydować się na określony wzór. Tego typu gadżety znakomicie sprawdzają się jako niebanalna reklama lub jej element i mogą być stosowane w wielu miejscach, zwracając uwagę przechodniów. Aby właściwie przygotować projekt naklejek oraz plik przed wysłaniem do druku, przyda się kilka praktycznych wskazówek – do dzieła!
Czym są naklejki wycinane po obrysie?
W obecnych czasach na każdym kroku spotykamy się z różnego rodzaju ulotkami, plakatami czy banerami, które w dalszym ciągu są skutecznymi elementami promocji firm lub produktów. Z drugiej strony warto się wyróżnić i wyjść poza obowiązujące schematy – wówczas z pewnością odniesiemy marketingowy sukces! Potrzeba tylko odrobiny kreatywności, dlatego naklejki okażą się znakomitym rozwiązaniem. Technologia wycinania po obrysie umożliwia uzyskanie dowolnego kształtu, kolorystyki oraz rozmiaru, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować każdy pomysł przy użyciu praktycznej folii samoprzylepnej. Ze strony klienta potrzebne będzie tylko dostarczenie obrysu (linii plotowania) do drukarni.
Jak odpowiednio przygotować projekt i plik z naklejkami do druku?
Aby gotowe naklejki spełniły wszystkie nasze oczekiwania i zachwyciły swoim wyglądem, muszą zostać właściwie zoptymalizowane przed przystąpieniem do wydruku. Oto kilka najważniejszych zasad dotyczących schematu wykonywania kreacji graficznej:
- utworzenie spadów – powinny one wynosić 2 mm z każdej strony, gdy naklejka posiada inne tło niż białe;
- ustawienie nazwy konturu do wycinania jako: „CutContour”, a także zastosowanie go w charakterze dodatkowego koloru;
- stworzenie konturu na nowej warstwie;
- wykorzystanie kolorystyki CMYK;
- spłaszczenie wszystkich efektów i zamienienie fontu na tzw. krzywe;
- praca na pliku w skali 1:1;
- przygotowanie linii cięcia w postaci jednej zamkniętej krzywej w kolorze czerwonym – najlepiej zapisać ją na osobnej warstwie;
- zapisanie projektu w formacie wektorowym, np. PDF.
Kiedy warto zdecydować się na naklejki?
Czasem w prostych rozwiązaniach tkwi siła oraz prawdziwy potencjał – zamiast inwestować w drogą kampanię reklamową, wystarczy skoncentrować się na szczegółach. Naklejki samoprzylepne znajdują zastosowanie jako element promocji danego produktu – mogą być również bezpośrednio powiązane z identyfikacją marki. Stanowią też miły dodatek prezentowy, który pozytywnie zaskoczy każdego klienta. Warto zaopatrzyć się w naklejki, kiedy organizujemy event, akcję lub wydarzenie promocyjne – taki mały gadżet z całą pewnością zrobi wrażenie na gościach. Z racji swojego szerokiego i uniwersalnego zastosowania samoprzylepne nalepki stanowią ciekawą formę prezentacji i są wykorzystywane zarówno przez wielkie korporacje, jak i małe, rodzinne przedsiębiorstwa.
Jeśli potrzebujesz wysokiej jakości naklejek wycinanych po obrysie w dowolnym kształcie i rozmiarze, koniecznie zgłoś się do nas! Serdecznie zapraszamy do kontaktu – z miłą chęcią odpowiemy też na wszystkie nurtujące pytania, aby gotowy produkt idealnie odzwierciedlił przygotowany projekt.