Materiały reklamowe dla Twojej restauracji - czy już je masz?

Wydawać by się mogło, że restauracja to miejsce niezwiązane z biurem. Tymczasem w każdym lokalu goście biorą do ręki przede wszystkim kartę menu. I chociaż służy ona głównie informacji, to jednak zarazem oddaje charakter firmy i mówi wiele o jej stosunku do klienta.

Nie ulega wątpliwości, że gość, który otrzyma sfatygowaną, przybrudzoną, miejscami zmiętą kartę, pomyśli o niestaranności lokalu. Podświadomie być może uzna nawet, że jedzenie jest tak samo nieświeże, jak wręczona mu oferta. Warto zatem zadbać o elegancką prezentację menu.

Wizytówka restauracji - menu

Karta menu nieustannie przechodzi z rąk do rąk. Każdego dnia jest wiele razy dotykana, przeglądana, otwierana i zamykana. Odkładana na stolik z resztkami jedzenia ulega zabrudzeniom. To tylko papier, więc gdy jest intensywnie używany, szybko niszczeje. Oczywiście od czasu do czasu oferta się zmienia, jest wtedy okazja do odnowienia kart. To jednak nie zmienia faktu, że menu musi być przygotowane w przemyślany sposób, aby wytrzymało jak najdłużej w swojej roli.

Pomysł na trwałość – foliowanie i laminowanie

Warto zdecydować się na grubszy papier i foliowanie lub laminowanie wydrukowanych arkuszy, aby ocalić je przed zabrudzeniem i zachlapaniem. Zabieg ten przedłuży żywotność papieru również z uwagi na zawsze obecne ryzyko przedarcia i rozwarstwienia. Zwyczajne ślady codziennego użytkowania też pozostaną niewidoczne, a tym samym karta menu zawsze będzie prezentować się elegancko. A taki właśnie jest cel.

Projekt graficzny karty w restauracji

Równie ważnym zagadnieniem jest projekt graficzny karty. Oddaje on styl lokalu i profesjonalizm firmy. Każda restauracja powstała na bazie konkretnego pomysłu. Serwuje dania z określonej części świata lub kieruje się sprecyzowaną ideą. Inaczej wygląda menu w restauracji luksusowego hotelu, a inaczej w bistro przy dworcu. Styl lokalu powinien wpływać na dobór kolorystyki karty, użytej czcionki i dodanej grafiki.

Prezentacja oferty

W karcie menu istotny jest przejrzysty układ treści. Chodzi przecież o czytelną informację i atrakcyjną prezentację oferty. Przydaje się logo firmy – wszak to okazja, aby zgrabna grafika zapadła w pamięć klienta. Na końcu wypada dodać informacje kontaktowe. Niektóre lokale załączają również listę alergenów, przydatną dla osób na diecie.

Inne materiały reklamowe

Oprócz tak istotnej karty menu restauracja – jak każda inna firma – potrzebuje ulotek, wizytówek i pieczątek. Koncepcja graficzna wszystkich tych elementów powinna być spójna. Warto w tym zakresie zdać się na specjalistów. Graficy starają się projektować, biorąc pod uwagę wszelkie wytyczne klienta.