Kalendarz firmowy ‒ czy warto w niego inwestować?
Aby dobrze zorganizować sobie czas na wykonywanie obowiązków w pracy, warto zaopatrzyć się w kilka gadżetów. Jednym z nich jest kalendarz firmowy. Przed wybraniem się na zakupy w poszukiwaniu idealnego, trzeba wiedzieć jednak, czy w ogóle warto w niego zainwestować. Naszym zdaniem: jak najbardziej. Najważniejszą zaletą kalendarza firmowego jest jego rola reklamowa. Aby mógł ją jednak spełniać, powinien być wykonany poprawnie i estetycznie. Tym zajmuje się już profesjonalna drukarnia. Jakie rodzaje kalendarzy wyróżniamy?
Kalendarz plakatowy
Kalendarze w formie i w wielkości plakatu są niedrogie, ale proste, zauważalne i niezawodne. Co więcej, to również dobra reklama, bo od razu rzuca się w oczy. Bez problemu można szybko znaleźć konkretną i potrzebną datę i ją zaznaczyć. Zaletą kalendarzy plakatowych jest wielkoformatowa fotografia stanowiąca ozdobę albo reklamę firmy. Może to być zdjęcie produktu, zespołu czy usługi. Za wadę można uznać to, iż potrzebuje więcej miejsca, więc nie wszędzie też się zmieści
Kalendarz książkowy
Można w nim sporządzać zarówno zawodowe, jak i osobiste notatki, które pomogą zorganizować cały dzień. Każda data w nim to przynajmniej jedna strona, zatem bez problemu w szczegółach można tworzyć wiele notatek. Jest to też ciekawy prezent dla klientów, bo kalendarze książkowe zawierają zwykle logo, mapkę dojazdu do firmy, zdjęcia, opis działalności. Wszystko to tworzy reklamę i staje się upominkiem będącym strzałem w dziesiątkę.
Kalendarz trójdzielny
Kalendarze trójdzielne: czy to ścienne, czy w formie stojaków są również bardzo czytelne. Można dzięki nim wszystko wygodnie i dokładnie rozplanować. Nie rzucają się w oczy aż tak bardzo jak plakatowe. Choć również mają miejsce na obraz, to jest on już o wiele mniejszy, a jedna fotografia przypada raz na kwartał. Tego rodzaju kalendarze są wykonywane bardzo starannie i pasują niemal wszędzie. To dobre rozwiązanie, choć można czasem zapomnieć o przesunięciu prostokąta, który informuje, jaki jest akurat dzień. Przez to może dojść do pomyłek przy planowaniu obowiązków lub podczas rozmów ze współpracownikami czy klientami.
Kalendarz wieloplanszowy
Ten rodzaj terminarza również jest cały czas dosyć popularny. Jedna plansza jest przeznaczona na jeden miesiąc, więc można swobodnie rozplanować wszystko na najbliższe 30 dni. Do tego każdy miesiąc może mieć inne zdjęcie np. reklamujące firmę. Fotografie są również dosyć spore, więc każdy od razu je zauważy. Minusem jest to, że pod każdym dniem nie ma zbyt wiele miejsca na zapisanie swoich notatek.