Baner reklamowy - czy warto się na niego zdecydować?

Obecnie mamy wiele narzędzi marketingowych, które służą do promowania naszego przedsiębiorstwa oraz utrzymywania pozytywnego wizerunku firmy. Wydawać by się mogło, że wśród tylu dostępnych opcji zareklamowanie swojej działalności to nic trudnego. Niestety, wyróżnienie się wśród rosnącej konkurencji to nie lada wyczyn. Dziś zastanowimy się, czy warto zainwestować w bardziej tradycyjny nośnik promocyjny, czyli baner reklamowy.

Czy baner to już przeżytek?

Wiele osób ze środowiska biznesowego twierdzi, że plakaty i bannery odchodzą do lamusa na rzecz nowoczesnych technik marketingowych. Nic bardziej mylnego! Wystarczy rozejrzeć się po ulicy – codziennie mijamy setki reklam z różnorodnych branż, a ich ilość z roku na rok wcale nie maleje. Niektóre firmy potrafią zapłacić bardzo duże pieniądze, aby ich billboard znalazł się w najbardziej uczęszczanej lokalizacji.

Co mogę zyskać, inwestując w bannery reklamowe?

Dużym plusem jest oczywiście ilość osób, które codziennie zobaczą nasz baner. Umieszczając go w dobrej lokalizacji, mamy pewność, iż duża liczba potencjalnych klientów zwróci na niego uwagę. Cena produkcji w porównaniu z np. reklamą telewizyjną, jest kilka razy niższa. To, co jest niezaprzeczalnym atutem banneru, to również trwałość i wytrzymałość. Ten, który zostanie zalaminowany, jest odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne, blaknięcie kolorów, z jego powierzchni można zmazać też np. napisy zrobione markerem czy pisakiem. Baner, który jest intrygujący, ciekawy, szokujący, zostaje w pamięci odbiorcy na dłużej. W dobie Internetu wielu użytkowników wrzuca zdjęcia ciekawych reklam do sieci, a więc mamy szansę na większy zasięg. Tak więc wiosek jest prosty – na projekcie banneru nie ma co oszczędzać!

Duża inwestycja = mały zysk? Czyli jakie ryzyko niosą za sobą bannery reklamowe

Oczywiście, samo wyprodukowanie bannerów w porównaniu z innymi nośnikami reklamy są niskie, jednak biorąc pod uwagę wszystkie koszty, suma może zaskakiwać. Dobre firmy drukarskie oferują pakiet usług, czyli projektowanie, druk oraz różne formy zabezpieczenia produktu, np. foliowanie czy laminowanie. Taka opcja jest najbardziej korzystna, gdyż możemy liczyć na spory rabat. Im większe zamówienie, tym na lepszą cenę możemy liczyć. Tutaj największym haczykiem okazuje się lokalizacja. Musi ona być dobrana do wielkości naszego nośnika. Inwestując w ogromne bannery, musimy również zapłacić za tak samo dużą powierzchnię reklamową. Warto na etapie projektowania zastanowić się, w jakich miejscach chcemy ulokować naszą reklamę, aby była widoczna i nie kosztowała fortunę. Kolejna kwestia, na którą trzeba zwrócić uwagę, jest projekt. Tak jak wcześniej radziliśmy – jeśli chcesz zaoszczędzić, to na pewno nie na tym etapie. Nawet największa reklama, ale nieciekawa, nie odniesie oczekiwanego rezultatu, a wynik Twojej kampanii będzie smutnym matematycznym równaniem: duża inwestycja = mały zysk.