5 powodów, dla których warto zdecydować się na wizytówki

Każdy, kto prowadzi własną działalność, powinien mieć wizytówki. Wyglądają profesjonalnie, pomagają w utrzymaniu kontaktu i budują wizerunek marki.

Żyjemy w pośpiechu, dlatego nawet ważne rozmowy czasem zdarzają się w biegu. Nawiązywanie kontaktu z nowymi klientami, współpracownikami czy kontrahentami to nieraz zaledwie chwila wymiany zdań. Dobrze zakończyć ją wręczeniem wizytówki. To konkret, który umożliwi ponowny kontakt.

  1. Wizytówki są poręczne

Mały format sprawia, że wizytówka zawsze zmieści się w portfelu czy kalendarzu. Każdy przyjmie wręczony kartonik i włoży go do kieszonki koszuli lub do notatnika. Nie zawsze jest czas na wymianę numerów telefonów, poza tym to forma mało profesjonalna. Tymczasem do wizytówki można zawsze wrócić w razie potrzeby.

  1. Wizytówki ułatwiają kontakt

To ich podstawowa funkcja. Zawierają dane osobowe i kontaktowe, w tym przede wszystkim numer telefonu, adres strony internetowej i poczty e-mail. Bywa, że firma umieszcza na wizytówce także adres siedziby, numer NIP i REGON. Pracownik firmy natomiast uzupełni informacje o nazwę stanowiska, np. doradca klienta czy też przedstawiciel handlowy. Klient zachowa wizytówkę, jeśli przewiduje potrzebę korzystania z usług firmy w przyszłości. Ułatwi ona powrót do kontaktu.

  1. Wizytówki prezentują ofertę

Można powiedzieć, że to w pewnym stopniu małe ulotki. Oprócz informacji kontaktowych mogą zawierać zakres oferowanych usług oraz adresy punktów firmy. Nie bez znaczenia jest też rozmowa, jaka odbyła się przy wręczeniu kartonika. Jest duża szansa, że wymienione wtedy informacje zostaną zapamiętane wraz z wizytówką i przypomną się, gdy potencjalny klient będzie poszukiwał produktu lub usługi.

  1. Wizytówki przedstawiają firmę

Warstwa graficzna wizytówki świadczy o firmie. Nie warto marnować tego kanału przekazu. Zwykłe karteczki z literami nie zatrzymają uwagi. Dobrze jest wybrać motyw graficzny spójny z branżą lub charakterem firmy. Tu pole do popisu mają projektanci, którzy potrafią zaproponować rozwiązania klasyczne, eleganckie, intrygujące, ozdobne, nowoczesne lub minimalistyczne. Większość odbiorców to wzrokowcy, którzy zwracają uwagę na obrazki.

  1. Wizytówki są zawsze pod ręką

Nie tylko wręczanie kartoników jest sposobem na dotarcie informacji do klienta. Wizytówki stoją często na biurku, przy wejściu do lokalu, w sekretariacie czy w rejestracji. Klient przy załatwianiu swojej sprawy często sam zabiera dla siebie wizytówkę, aby zachować numer telefonu lub nazwisko pracownika, z którym udało mu się dojść do owocnego porozumienia.