Reklama wizualna w formie tradycyjnej - czy ma szansę w dobie Internetu?
Stare porzekadło mówi – reklama dźwignią handlu! Jest wszechobecna we współczesnym świecie i spotykamy ją na każdym kroku – podczas oglądania telewizji, na ulicy, w kinie, w Internecie, w prasie. Każdego dnia stajemy się odbiorcami setek reklam – obok niektórych przechodzimy obojętnie, a pewne zapadają nam w pamięć na dłużej, niektóre stają się impulsem do zakupu nowości na rynku, a jeszcze inna reklama skutecznie nas zniechęci do danej marki. Obecnie powszechność Internetu oraz marketingu internetowego zaczęła budzić wątpliwości wśród przedsiębiorców, czy ich dotychczasowe działania promocyjne nadal są skuteczne, czy jednak należy podążać za duchem czasu i zainwestować w nowoczesne techniki reklamowe. Wy pytacie – my odpowiadamy!
Reklama wizualna w formie tradycyjnej – mocny filar reklamowy czy staromodny przeżytek?
To pytanie często zadaje sobie przedsiębiorca, który dopiero zakłada swoją firmę, ale też właściciele firm działających na rynku od lat, którzy zastanawiają się, czy powinni nadal inwestować w tradycyjne narzędzia reklamowe.
Rozpoczynam działalność gospodarczą – w jaką reklamę mam zainwestować?
To, że swoje produkty i usługi należy reklamować już od początku powstania firmy, jest oczywiste. A z założeniem firmy jest jak z remontem – trwa dwa razy więcej czasu i kosztuje nas dwa razy więcej pieniędzy, niż początkowo zakładaliśmy. Masz ograniczony budżet i zastanawiasz się, w jakie narzędzia reklamowe zainwestować? Młodzi przedsiębiorcy bardzo często lokują swoje oszczędności w Internecie, jednak należy pamiętać, że po pierwsze nie każdy korzysta z Internetu, po drugie nie każdy ma konto na portalach społecznościowych i w końcu – nie zawsze jedno narzędzie promocyjne wystarczy – najlepszym sposobem jest połączenie nowoczesnych praktyk z tradycyjnymi. Otwierasz sklep? Zainwestuj w potykacz! Może neonowa reklama świetlna? Pamiętaj – najważniejszy jest ciekawy projekt i dobre wykonanie produktów – tradycyjne, nie znaczy nudne!
Jestem na rynku już kilka lat – czy warto inwestować w nowoczesne techniki promocji?
Dla powtórzenia – nie każdy codziennie korzysta z Internetu. Jeżeli zainwestowałeś w tradycyjne metody reklamy i przynoszą one korzyści – nie musisz obawiać się, że Twoja firma nagle nie będzie przynosiła zysków. Ciekawy kontent jest podstawą w osiągnięciu sukcesu. Reklama musi być ciekawa i przykuwająca uwagę oraz dostosowana do Twoich klientów! Ulotki, banery, szyldy – czy one zniknęły z powierzchni ziemi wraz z nadejściem Internetu? Oczywiście, że nie! Jeśli taka forma promocji nie byłaby skuteczna, idąc ulicą nie mijałbyś setek reklam – tradycja nadal w cenie!