Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Reklama wizualna - co wchodzi w jej skład?

Reklama wizualna to inaczej każda forma promocji, która przy pomocy obrazu i chwytliwego tekstu ma zachęcić klienta do zakupu towarów lub usług. W celu wzmożenia skuteczności oddziaływania reklama tego rodzaju wykorzystuje wszystkie wizualne środki przekazu, aby w pierwszej kolejności zaciekawić klienta, a następnie jego uwagę przyciągnąć do promowanego produktu. Dobrze przemyślana i zaprojektowana reklama wizualna zapada w pamięć, zwiększa świadomość marki i ociepla jej wizerunek, dzięki czemu podnosi wartość przedsiębiorstwa.

Jakie są rodzaje reklamy wizualnej?
Reklama wizualna dzieli się na dwa typy: zewnętrzną i wewnętrzną. Ta realizowana na zewnątrz budynków (reklama zewnętrzna, outdoor) charakteryzuje się większymi rozmiarami oraz dużą trwałością, m.in. na niekorzystne warunki atmosferyczne, promienie UV itp. Reklama znajdująca się w przestrzeniach zamkniętych (reklama wewnętrzna, indoor) to nie tylko ta w pomieszczeniach, ale także transmitowana w Internecie i telewizji. Warto jednak zauważyć, że z reklamą wizualną w czystej postaci mamy do czynienia jedynie w przypadku realizacji nastawionych na wykorzystanie wyłącznie zmysłu wzroku.

Billboard – potężna dawka promocji
Wielkoformatowe billboardy, tuż obok plakatów, są podstawowym sposobem wykorzystania reklamy wizualnej w przestrzeni miejskiej. Kontakt odbiorcy z tego rodzaju treściami reklamowymi jest niezwykle krótki, lecz powtarzalny. Billboardy czy plakaty są reklamą statyczną, czyli umiejscowione są w pewnych miejscach, a odbiorca idąc codziennie do pracy zapamiętuje reklamę, nawet jeśli nie zwraca na nią większej uwagi. Dzieje się tak przez powtarzalność czynności, jaką jest codzienne pokonywanie tej samej trasy. Reklamy tego typu projektuje się je w taki sposób, by zawierały minimum tekstu, a jak najwięcej elementów wizualnych, czyli graficznych.

Potykacze reklamowe
Potykacz to nie żaden złowieszczy wynalazek, który kupi sąsiad, by podkładać Ci go pod nogi, abyś codziennie się potykał i przewracał. Potykacze promocyjne to nic innego jak drewniane lub metalowe stojaki, na których możesz umieścić swoją reklamę. Są również potykacze, na których można rysować!

Oklejanie witryn sklepowych
Naklejki na witryny sklepowe to również reklama wizualna! Odbiorca ma dłuższy kontakt z jej treścią, np. podczas stania w kolejce, wybierania produktów lub czekania na ekspedientkę. Dużym plusem jest to, iż oprócz funkcji promocyjnej pełni również dekoracyjną oraz ochronną (przez promieniowaniem UV). Jej skuteczność bazuje oryginalnym projekcie i ciekawym designie. Powinna być spójna z danym przedsiębiorstwem i jej filozofią. Jeśli wnętrze sklepu stawia na minimalizm, reklama również nie powinna być zbyt kolorowa i krzykliwa.