Wizualna reklama outdoor
Wizualna reklama outdoor jest inaczej nazywana reklamą zewnętrzną. To jedna z najbardziej rozpowszechnionych form marketingowych. Co ją wyróżnia? Mianowicie to, że przekaz reklamowy w takiej formie zamieszczany jest poza domem potencjalnego klienta. Treść takiej outdoorowej reklamy ma docierać do odbiorcy, kiedy znajduje się on poza miejscem zamieszkania - w przestrzeni publicznej. Reklama zewnętrzna nastawiona jest zatem na szacunek do prywatności odbiorcy.
Drugim sposobem wykorzystującym reklamy zewnętrzne, czyli outdoorowe, to umieszczanie ich we wnętrzach obiektów, które cechują się dużym natężeniem ruchu. Mogą to być miejsca takie jak wnętrza komunikacji miejskich - metro, pociągi, tramwaje - jak i korytarze galerii handlowych, hipermarkety, kina czy puby.
A co ma na celu reklama outdoorowa? Oczywiście promowanie danego produktu, co jest właściwe każdej technice marketingowej. To, co wyróżnia tę właśnie formę promocji pośród innych, to docieranie do odbiorców masowych. Działanie reklamy zewnętrznej jest także długofalowe.
Reklama wizualna i bezpośrednia
Reklama wizualna, to w zasadzie każdy typ reklamowy, którego podstawowym elementem staje się obraz. Właśnie poprzez obraz reklamodawca stara się dotrzeć do odbiorcy i w ten sposób nakłonić go do zakupu konkretnego produktu albo też skorzystania z promowanej usługi. Reklama tego typu ma za zadanie oddziaływać bezpośrednio na zmysł wzroku i w taki oto sposób wywoływać odpowiednie skojarzenia, wzbudzać pragnienia czy też stymulować odbiorcę do działania. Z racji tego, że większość społeczeństwa to wzrokowcy, reklama tego typu jest zatem bardzo skuteczna.
A na czym polega reklama bezpośrednia? To jeden z rodzajów reklamy, który wymaga bezpośredniego kontaktu między kupującym, a sprzedającym. Polega ona na wysyłce broszur czy też ulotek bezpośrednio do potencjalnego odbiorcy, ale może być ona także w formie wizyt w domu konsumenta. Co istotne, aby reklama ta była skuteczna, wymaga utworzenia bazy danych potencjalnych klientów, do których będzie ona kierowana. Mają tu znaczenie zarówno wiek, status społeczny jak i ilość zarobków czy miejsce zamieszkania.
Reklama displayowa
Reklama displayowa to forma reklamy szczególnie rozpowszechniona w środowisku digital marketingowym. Wykorzystuje ona siłę obrazu w połączeniu z bardzo chwytliwymi hasłami, aby w taki oto sposób realizować cele marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe wielu firm.
Na czym polega reklama displayowa? Jest to metoda przyciągania odbiorców witryny internetowej, platformy mediów społecznościowych lub też innych mediów cyfrowych i skłaniania ich do podjęcia określonego działania. Reklamy displayowe składają się najczęściej z reklam tekstowych, wideo lub graficznych, które to zachęcają użytkowników do przejścia na stronę docelową i konwersję - np. w kwestii dokonania zakupu.
Reklama wielkoformatowa
Czym jest reklama wielkoformatowa? To niestandardowa forma reklamy zewnętrznej, której powierzchnia przekracza zazwyczaj 100 m2. Jakie typy reklam wielkoformatowych wyróżniamy? Są to przede wszystkim billboardy, murale, banery, plakaty czy też kasetony, a ponadto zalicza się do nich także plansze wolnostojące, litery kasetonowe, reklamy na samochodach, witryny, stojaki reklamowe czy też wystawy na różnych nośnikach.
Reklama na budynku
Najczęściej występującymi reklamami umieszczanymi na budynkach są reklamy wielkoformatowe. Są one powszechnie wykorzystywane zarówno w przestrzeniach miejskich jak i poza miastami. Warto wiedzieć, że według analiz rynkowych, to właśnie reklamy wielkoformatowe są jednymi z tych najbardziej skutecznych. Szeroki zasięg, wielkość oraz ich długotrwałe oddziaływanie na społeczeństwo pozwalają skutecznie promować daną markę czy też sprzedaż określonego w reklamie produktu. Reklamy wielkoformatowe to w dzisiejszych czasach część miejskiej architektury, które projektuje się w taki sposób, by nie zaburzały określonego porządku urbanistycznego, a jednocześnie skutecznie spełniały swoje przeznaczenie.