Pocztówki oryginalnym nośnikiem reklamy – jak je wykorzystać

11.05.2020

Pocztówki to niedoceniana forma reklamy, która wbrew pozorom jest niezwykle atrakcyjna i może przynieść wiele cennych korzyści. To tania i niezwykle owocna reklama, dlatego z pewnością warto dowiedzieć się, jak skutecznie z nich korzystać.

Wykorzystanie pocztówek w celu reklamowym

Pocztówki często kojarzą nam się z pozdrowieniami z wakacji, życzeniami na święta czy urodziny, tak więc przywołują na myśl wyłącznie pozytywne i miłe wspomnienia. Właśnie dlatego warto je zastosować w marketingu. Na pocztówce możemy umieścić dowolną grafikę czy ilustrację, na przykład przedstawiającą siedzibę firmy czy nowy, atrakcyjny produkt lub usługę. Przyciągające wzrok zdjęcie oddziałuje na zmysły i sprawia, że oferta prezentowana Klientowi w jego oczach staje się znacznie bardziej atrakcyjna. Posiadając w bazie dane Klienta – takie jak adres czy datę urodzenia, możemy wysłać mu pocztówkę z życzeniami urodzinowymi bądź świątecznymi. Taki gest sprawi, że Klient poczuje się doceniony, a to przyczyni się do umocnienia więzi i zmniejszy ryzyko odejścia do konkurencji. Wysyłanie spersonalizowanych pocztówek firmowych to także świetny sposób na podziękowanie za owocną współpracę z partnerami biznesowymi.

Wysoka jakość pocztówek

Decydując się na wprowadzenie pocztówek reklamowych do działań reklamowych firmy, warto zadbać o ich wysoką jakość. Pocztówka powinna być wydrukowana na twardym, sztywnym kartoniku, na przykład papierze kredowym, zaś grafika musi cechować się wysoką jakością i wyrazistą kolorystyką. Warto zadbać o to, by była ona ciekawa i niepowtarzalna, najlepiej skorzystać z pomocy grafika komputerowego. Uważajmy na gotowe wzory, dostępne w Internecie, gdyż korzystanie z nich w wielu przypadkach może okazać się plagiatem. O wiele lepiej zdecydować się na stworzenie własnej, indywidualnej ilustracji, która wzbudzi w naszych odbiorcach pozytywne odczucia i emocje. Tak przygotowana pocztówka będzie wyglądać profesjonalnie i z klasą.

Opłacalna reklama

Wykorzystanie pocztówek w celach reklamowych to dość opłacalna forma reklamy, która daje nam możliwość dotarcia do szerokiego grona osób w szybkim czasie. To ciekawa i oryginalna reklama, dlatego z całą pewnością wzbudzi spore zainteresowanie wśród odbiorców i wyróżni firmę na tle innych, konkurencyjnych marek. Jeśli więc chcesz sprawnie i skutecznie dotrzeć do Klienta, zdecyduj się na tę formę reklamy, bo na długo zapadnie ona w pamięć. Pocztówki reklamowe okażą się idealnym posunięciem.