Papier firmowy – dlaczego powinien znaleźć się w Twojej firmie?
Papier firmowy to coś więcej, niż zwykła kartka, na której widnieją dane firmy. Jeżeli chcesz, by Twoja firma była kojarzona z profesjonalizmem, zależy Ci na rozpoznawalności marki i trafieniu do Klientów, z pewnością powinieneś zainwestować w papier firmowy, oferujący bogatą gamę korzyści.
Profesjonalizm i rozpoznawalność marki
Korzystanie z papieru firmowego zwiększa rozpoznawalność i wiarygodność firmy. Klienci otrzymujący korespondencję na profesjonalnie przygotowanym papierze firmowym automatycznie kojarzą Cię z rzetelnym, sprawdzonym przedsiębiorcą, któremu można zaufać. Jest to także świetne narzędzie marketingowe, pozytywnie świadczące o Twoim wizerunku. Papier firmowy prezentuje się znacznie lepiej od zwykłej kartki papieru. Jest estetyczny, stylowy i świadczy o profesjonalizmie. Korzystając z tego narzędzia, możesz trafić do większej liczby potencjalnych Klientów, wzbudzając ich szacunek i zainteresowanie.
Oficjalna dokumentacja na papierze firmowym
Papier firmowy to nie tylko dobra reklama, to również oficjalna dokumentacja, którą w razie potrzeby można wykorzystać w różnych celach prawnych, na przykład sprawach sądowych. Formalnie przygotowany dokument sprawia wrażenie bardziej wiarygodnego, prócz tego umożliwia rozróżnienie oryginału od ewentualnych kopii. Dlatego też, przygotowując projekt papieru firmowego, warto pamiętać o tym, by był on skromny i nieprzerysowany. Krzykliwa, zbyt intensywna szata graficzna może sprawić, że będzie on prezentować się nieprofesjonalnie i nieelegancko.
Co powinien zawierać papier firmowy
Oprócz estetycznej szaty graficznej prawidłowo przygotowany papier firmowy musi spełniać pewne wymogi prawne. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, wysyłając Klientom pisma, koniecznie musi podać na nich takie dane, jak nazwę firmy, jej siedzibę oraz NIP. W przypadku spółek i podmiotów wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego, prócz nazwy firmy, NIP-u oraz siedziby i adresu firmy, należy podać oznaczenie formy prawnej działalności oraz oznaczenie sądu rejonowego, przechowującego akta rejestrowe. Natomiast wszelkie pisma, zamówienia handlowe czy strony www przedsiębiorców prowadzących spółki muszą zawierać takie informacje, jak NIP, forma spółki, jej siedziba i adres, wysokość kapitału zakładowego oraz oznaczenie sądu przechowującego dokumentację firmy. Warto pamiętać, że niedopełnienie wyżej wymienionych obowiązków prawnych może skutkować sankcjami karnymi nałożonymi przez sąd – nawet do 5000 złotych grzywny.