Miejsca, w których niezbędne są tablice reklamowe
Tablice reklamowe to ważny element kampanii reklamowej naszej firmy. Pozwalają stosunkowo tanim kosztem poinformować dużą liczbę osób o naszym biznesie oraz zachęcić ich do skorzystania z naszej oferty. Aby tablica reklamowa była skuteczna, powinna być umieszczona w odpowiednim miejscu.
Czym są tablice reklamowe?
Większość ludzi na hasło ,,tablica reklamowa” wyobrazi sobie standardową kwadratową lub prostokątną tablicę umieszczoną na metalowej nodze. Tymczasem okazuje się, że termin ten jest znacznie szerszy. Śmiało możemy stwierdzić, że tablice reklamowe są obecnie jednym z ważniejszych narzędzi marketingowych. Ich definicja obejmuje wiele typów reklamy zewnętrznej, a sama tablica może przyjmować różne formy. Tablice reklamowe często są kojarzone i mylone z tablicami informacyjnymi. Co prawda te dwa rodzaje są do siebie podobne, jednak istnieje pewna istotna kwestia, która je od siebie odróżnia. Głównym zadaniem tablicy informacyjnej jest, jak sama nazwa wskazuje, udzielanie informacji, natomiast funkcją reklamowej jest nie tylko informowanie klienta o naszej firmie, ale także reklama jej i próba zachęcenia do skorzystania z naszej oferty. Tablica reklamowa ma pomóc w budowaniu wizerunku firmy oraz świadomości marki wśród klientów.
Gdzie stosować tablice reklamowe
By tablica reklamowa dobrze spełniała swoją funkcję, powinna być umieszczona w odpowiednim miejscu. To bardzo ważne, ponieważ ulokowanie jej w złym miejscu skutkuje brakiem efektów i niepotrzebnymi kosztami. Zobaczmy, w jakich miejscach niezbędne są tablice reklamowe:
- centrum miasta – centrum miasta to obowiązkowe miejsce do zamieszczenia tablicy reklamowej, szczególnie jeżeli mamy dużą firmę i możemy pozwolić sobie na droższą inwestycję w reklamę. W centrach miast każdego dnia przemieszcza się mnóstwo osób, co oznacza większą liczbę potencjalnych klientów. To, o czym należy pamiętać, to to, że reklama w takiej lokalizacji powinna być oryginalna i wyróżniać się od reklam pozostałych firm, tak by nie zginęła w ich towarzystwie.
- metro, przystanki autobusowe, stacje kolejowe – to kolejne punkty na liście obowiązkowych miejsc dla tablic reklamowych. Cechą charakterystyczną tych lokalizacji jest to, że ludzie spędzają tam kilka minut w oczekiwaniu na pociąg czy autobus. To idealny moment na przykucie ich uwagi, kiedy znudzeni rozglądają się wokół siebie po stacji. Tak jak i w centrum, w tych miejscach reklama powinna się wyróżniać wśród konkurencji.
- szyldy przed firmą – nie należy zapominać również o najbliższym otoczeniu naszej firmy. Taka tablica przed wejściem do zakładu fryzjerskiego lub sklepu pomaga już nami zainteresowanym klientom znaleźć nasz biznes, a także podkreśla naszą obecność wśród potencjalnych jeszcze klientów. Tablica reklamowa przed siedzibą może mieć formę szyldu lub kasetonu. Tutaj świetnie sprawdza się reklamy świetlne, które nie dość, że są atrakcyjne wizualnie to są widoczne również po zmroku, a więc pełnią swoją funkcję całą dobę.
- miejsca dostosowane do grupy docelowej – jednym z ważniejszych aspektów doboru miejsca, w którym zamieścimy tablicę reklamową, jest dopasowanie go do grupy docelowej. Oznacza to, że powinniśmy być obecni z reklamą firmy tam, gdzie mogą znajdować się nasi potencjalni klienci. Np. na nic zda się reklama w metrze, jeżeli wiemy, ze członkowie naszej grupy docelowej rzadko podróżują tym środkiem transportu.