Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Materiały reklamowe - jak powinny wyglądać, aby przykuć uwagę?

Celem reklamy jest wzbudzenie zainteresowania, tak by potencjalny odbiorca stał się realnym Klientem. Skuteczna reklama nie polega na ciągłym podsuwaniu odbiorcom pod nos nowych produktów czy usług, gdyż bycie nachalnym często przynosi całkiem odwrotne rezultaty i zamiast zachęcać – zniechęca do skorzystania z oferty firmy. Jak więc stworzyć inteligentną i skuteczną reklamę, która przykuje uwagę?

Ważna rola grupy docelowej
Sposobów na reklamę jest dziś naprawdę wiele, dlatego wybór odpowiednich materiałów reklamowych nie zawsze jest prosty. Pierwszym krokiem do wzbudzenia zainteresowania jest określenie grupy docelowej. Do kogo chcesz dotrzeć? Do młodzieży, osób starszych, Klientów mieszkających w określonej dzielnicy, rodziców z dziećmi? Materiały reklamowe zawsze powinny być dostosowane do określonych grup odbiorców, nie możesz bowiem wszystkich tych osób „wrzucić do jednego worka”. Warto więc zainwestować w różnego typu materiały reklamowe i nie skupiać się wyłącznie na jednej formie reklamy.

Oryginalna reklama
Chcąc przykuć uwagę Klientów, musimy odróżniać się od innych. Stosowanie tych samych materiałów promocyjnych i wykorzystywanie ich w identyczny sposób co konkurencja nie pomoże Ci się wyróżnić. Warto postawić na oryginalną, niebanalną reklamę i wybierać takie materiały reklamowe, które wzbudzą zainteresowanie odbiorców. Nie należy jednak przesadzać, gdyż głównym celem materiałów reklamowych jest sprawienie, by odbiorca zapamiętał ich najważniejszy przekaz. Zbyt pomysłowa reklama zapewne przyciągnie wzrok innych, ale może spowodować, że Klient jej nie zrozumie. Materiały promocyjne firmy nie mogą zawierać zbyt wielu elementów graficznych i być zbyt wyraziste, przerysowane, może to bowiem przyćmić ich kluczowe elementy. Nie przesadzajmy również w drugą stronę i nie atakujmy odbiorców zbyt dużą ilością treści. Takie reklamy stają się nieczytelne, a w efekcie zniechęcają Klientów do skorzystania z naszej oferty.

Jak przykuć uwagę odbiorców reklamą?
Udowodniono, że odbiorcy reklam przeciętnie poświęcają zaledwie parę sekund na zapoznanie się z nimi, zaś do ich świadomości dociera zaledwie 5% informacji, które zawierają. W materiałach reklamowych najczęściej zwracamy uwagę na grafikę i ilustrację, zaś dopiero na samym końcu na treść reklamy. Ważnym elementem, który również przyciąga wzrok odbiorców, jest logo firmy, dlatego w materiałach reklamowych nigdy nie może go zabraknąć. Nie zapominajmy także o ciekawym, rzucającym się w oczy nagłówku lub sloganie, który ławo zapada w pamięć.