Materiały reklamowe - jak powinny wyglądać, aby przykuć uwagę?
Materiały promocyjne dla firm
Przyjrzyjmy się bliżej najbardziej popularnym i zarazem najbardziej skutecznym formom reklamy. Gadżety reklamowe, baner reklamowy, szyld reklamowy, ścianka reklamowa, ulotki reklamowe, czy odzież reklamowa - które z rozwiązań sprawdzi się najskuteczniej w Twojej firmie?
Gadżety reklamowe
Jakie gadżety reklamowe najlepiej wybrać? Rynek gadżetów reklamowych bardzo się rozwinął na przestrzeni kilku ostatnich lat. Gadżety to już nie tylko standardowe długopisy, smycze czy kalendarze, wybór gadżetów jest obecnie o wiele szerszy. Ograniczeniem w wyborze gadżetów pozostaje właściwie już tylko Twoja wyobraźnia, możesz zamówić dla swoich klientów obrandowane koce, akcesoria kosmetyczne, portfele i wiele innych materiałów. Jednak przed dokonaniem odpowiedniego wyboru zastanów się czego naprawdę potrzebują Twoi klienci. Jeśli zamówione materiały odpowiedzą na ich potrzeby, wówczas gadżet z logo Twojej firmy, będzie w ciągłym użyciu i będzie przypominał o zamówieniu usług/produktów, jakie oferujesz.
Baner reklamowy
Baner Reklamowy to kolejna możliwość rozreklamowania Twojej firmy, zazwyczaj jest wieszany na blokach lub na specjalnie dostosowanych do tego standach, przy ulicy, w środku miasta. Jakie rodzaje banerów wyróżniamy?
- Baner Frontlit - to jeden z najczęściej spotykanych banerów. Jest wytrzymały i przede wszystkim tani. Można go wydrukować w różnych gramaturach, dzięki zastosowaniu większej gramatury jest bardziej odporny na czynniki zewnętrzne. Często jest spotykany na budynkach, standach, płotach.
- Baner dwustronny - umożliwia wydruk reklamy w opcji dwustronnej. Najczęściej występują przy ulicach i drogach. Dzięki zastosowaniu nieprzepuszczalnej warstwy baner ten jest nieprzezroczysty i dobrze widoczny.
- Baner odblaskowy - charakteryzuje się wyrazistym nadrukiem, który jest dodatkowo podświetlany snopem światła. Baner ten występuje zazwyczaj przy drogach.
Szyld reklamowy
Szyld reklamowy, inaczej tablice reklamowe, tabliczki kierunkowe czy element oznakowania firmy. Jakie szyldy można wyróżnić?
Szyldy reklamowe to również skuteczny sposób na promocje firmy. Służą zarówno promocji przy wejściach do firmy, jak i na drzwiach wejściowych do określonych pomieszczeń.
Jakie rodzaje szyldów reklamowych wyróżniamy?
- Szyld banerowy - reklamuje firmę na zewnątrz budynku. Taki baner często określa gdzie znajduje się firma, podaje dane firmy i wzmiankę o jej ofercie.
- Szyld zbiorczy -służy zazwyczaj do oznaczenia działów danej firmy, do oznaczenia danej firmy, zwłaszcza w budynkach, gdzie znajduje się kilka firm.
- Szyld semaforowy - dwustronna tablica, która często służy jako tablica informacyjna w firmie czy w galeriach handlowych.
- Szyld kasetonowy - podobnie jak banerowy jest umieszczany na zewnątrz firmy, należy go zaprojektować tak, żeby był widoczny z dłużej odległości.
Ścianka reklamowa
Ścianki reklamowe służą do prezentacji firmy w formie wielkoformatowej grafiki. To jeden z najbardziej efektownych i największych przenośnych rodzajów reklamy wystawiennej. Zazwyczaj ścianki reklamowe są stosowane na konferencjach, targach, prezentacjach, imprezach firmowych, promocjach, służą również jako dekoracja pomieszczeń firmy.
Ulotki reklamowe
Ulotka reklamowa jest zazwyczaj wykorzystywana do szybkiego rozpowszechnienia, zazwyczaj jest na niej umieszczona podstawowa oferta firmy. Z ulotek reklamowych często korzystają restauracje, oferując wraz z ulotką możliwość zastosowania kuponu zniżkowego. Taki typ reklamy nie jest adresowany do konkretnego odbiorcy, a raczej do ogółu.
Odzież reklamowa
Odzież reklamowa to świetny sposób na połączenie obecnie panującej mody z rozreklamowaniem marki firmowej. Ubrania mogą być oznakowane logotypem, hasłem reklamowym, które prowadzi do kampanii lub innymi hasłami. Odzież reklamowa jest również często wykorzystywana jako strój firmowy, który służy budowaniu identyfikacji wizualnej firmy.