Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Koperty firmowe – czym różnią się między sobą i jak je wykorzystać?

Profesjonalna korespondencja firmowa zwiększa rozpoznawalność marki i wzbudza zaufanie Klientów. Sprawia, że Twoja firma prezentuje się rzetelnie i wiarygodnie. Właśnie dlatego, większość przedsiębiorców inwestuje zarówno w papier firmowy, jak i koperty firmowe.

Rodzaje kopert firmowych
Koperty firmowe różnią się między sobą takimi aspektami, jak wielkość, rodzaj wykorzystanego papieru, grubość czy szata graficzna/kolorystyka. Do standardowych formatów kopert, możemy zaliczyć A, B i C, z czego rozmiar A jest najmniejszy, zaś C największy. Wyróżniamy także różne sposoby zaklejania kopert – na mokro, koperty samoklejące oraz samoklejące z paskiem. W kopertach zaklejanych na mokro należy przed zamknięciem zwilżyć pasek z klejem. W kopertach samoklejących wystarczy tylko zetknąć ze sobą klapy zamknięcia, dzięki czemu zostanie ona szybko i precyzyjnie zaklejona. Trzeci rodzaj kopert posiada pasek, zabezpieczający klej – przed zamknięciem koperty, należy go ściągnąć. Koperty firmowe mogą mieć różną gramaturę papieru, najczęściej wykorzystywanym jest 80g/m2 do 100g/m2.

Koperty firmowe i ich zastosowanie
Koperty firmowe mają bardzo szerokie zastosowanie. Sprawdzą się w każdej branży – bankowości, finansach, handlu czy kosmetyce. Umożliwią Ci wysyłanie oficjalnych pism do Klientów, umów, ofert produktowych, handlowych czy zaproszeń. W kopertach firmowych można także wysyłać pisma do pracowników, na przykład informacje o eventach firmowych, spotkaniach pracowniczych. Korzystając z firmowych kopert, sprawisz, że Twoje przedsiębiorstwo będzie odbierane w pełni profesjonalnie. W tego typu kopertach doskonale będą prezentować się ważne i prestiżowe dokumenty, na przykład zawiadomienie o wygranym konkursie czy ekskluzywnym przyjęciu. Tworząc koperty firmowe, warto wybierać te o większej gramaturze papieru. Dzięki temu będzie ona odporna na uszkodzenia, sztywniejsza, gładsza w dotyku i zdecydowanie bardziej elegancka.

Dodatkowe elementy w kopertach firmowych
Kopery firmowe mogą także zawierać dodatkowe elementy, takie jak gotowy nadruk. Jeśli Twoja firma często wysyła Klientom informacje o aktualnej ofercie czy produktach, koperty z gotowym nadrukiem znacznie oszczędzą Twój czas. Prócz tego zwiększą rozpoznawalność marki i pozytywnie wpłyną na reklamę przedsiębiorstwa. Wiele kopert firmowych zawiera również okienko, dzięki czemu nie trzeba ręcznie ich adresować. Wystarczy tylko tak zaprojektować dokument, aby bez trudu dopasować adres do okienka w kopercie.

Koperty firmowe

Koperta to jeden z podstawowych elementów wyposażenia każdego biura. Koperty firmowe odgrywają bardzo ważną rolę w działalności biznesowej. Ich funkcja nie sprowadza się jedynie do przesyłania korespondencji - jeśli umieścimy na nich estetyczny, firmowy nadruk, mogą stać się również skutecznym narzędziem wizerunkowym. Dlaczego zatem warto używać kopert z nadrukiem zamiast klasycznych, czystych kopert?

Stosowanie kopert firmowych poprawia rozpoznawalność marki, to jedna z głównych zalet ich zastosowania. Dzięki logo umieszczonemu na kopercie odbiorca łatwiej zapamięta firmę, od której otrzymał korespondencję.

Kolejny plus kopert firmowych, to łatwiejsze i szybsze ich adresowanie. Korzystając z kopert z nadrukiem możemy zaoszczędzić nieco czasu podczas adresowania biznesowej korespondencji. Dlaczego? Dzięki wydrukowanym danych nadawcy na kopercie, odpada nam konieczność ręcznego ich wypisywania, co jak wiadomo oszczędza dużą ilość czasu. Warto również zwrócić uwagę na walory estetyczne takich kopert. Elegancka koperta z nadrukowanym logiem firmy i danymi nadawcy wygląda zdecydowanie lepiej, niż odręcznie wypisana koperta. Dzięki zastosowaniu kopert firmowych z nadrukiem w swojej korespondencji biznesowej, wzmocnisz profesjonalny wizerunek swojego przedsiębiorstwa, dodasz mu klasy i szyku, a to niezmiernie ważne w odniesieniu do potencjalnego klienta.

Koperty z nadrukiem firmowym

Koperty firmowe mają bardzo uniwersalne zastosowanie. Doskonale sprawdzają się nie tylko do rozsyłania korespondencji do kontrahentów, ale także podczas promowania nowych produktów, czy też w momencie organizacji eventu firmowego - w takiej sytuacji możesz zamówić koperty ze specjalnym nadrukiem przystosowanym na daną okazję. Tak odpowiednio przygotowana koperta z całą pewnością zostanie szybciej dostrzeżona i otwarta przez odbiorcę, niż zwykła koperta bez nadruku czy informacji o danym wydarzeniu, zagubiona w stosie innej korespondencji.

Koperty z logo firmy

Koperty z logo firmy można z łatwością skomponować z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jakimi? Na przykład z wizytówkami, papierem firmowym czy innymi materiałami reklamowymi. Stosując tego typu rozwiązanie i ujednolicając notesy firmowe, koperty, wizytówki czy też teczki, tworzysz jednolitą całość wpływającą na profesjonalny wizerunek firmy, a to generuje pozytywny odbiór w oczach kontrahentów czy też nowych klientów.

Małe koperty na wizytówki

Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne, dlatego tak ważne jest to, by promując swoją firmę, przywiązywać wagę do najmniejszych szczegółów. Koperty na wizytówki są w tym ogromnie pomocne. Można zamawiać je na specjalne życzenie, indywidualnie dopasowując do wizytówek firmowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu każda z wizytówek będzie wyglądała profesjonalnie.

Koperty reklamowe

Koperty reklamowe to produkty zaliczane do materiałów promocyjnych firmy. Wyjątkowy charakter tego typu materiałów marketingowych polega na ich praktycznym zastosowaniu. Koperty reklamowe spełniają podwójną funkcję - można w nich wysłać listy jak i przy okazji potraktować je jako materiały reklamowe. Unikatowe, wyróżniające się wśród innych koperty reklamowe, pomagają skutecznie zbudować pozytywny wizerunek firmy. Co jeszcze istotne w kwestii kopert reklamowych? Ważne, żeby zachowały spójność z papierem firmowym. Tak dobrana para materiałów marketingowych to biznesowa wizytówka Twojej firmy. Warto zatem zadbać o jej szatę graficzną i teksty reklamowe, które swoim przekazem będą skutecznie zachęcały do skorzystania z usług danej placówki.

Koperty z własnym nadrukiem

Koperty z logo firmy, spersonalizowane za pomocą symboliki stosowanej przez firmę, są ważnym elementem z użyciem którego firma buduje relacje z otoczeniem. Kolorystyka, slogan reklamowy czy logo - wszystko to, co pozwala rozpoznać daną markę jest dobrym elementem wizerunkowym firm z każdej branży, niezależnie od pozycji, jaką zajmują na rynku.