Jak zaprojektować baner?

Spis treści
Czym jest baner?
Baner - wszystko co musisz wiedzieć
Jak zrobić ładny banner?
Gdzie umieścić baner?
Baner reklamowy
Format baneru
Czcionki
Projekt banera - co musi się znaleźć?
Banery a reklamy
Szablon na baner
Baner YouTube
W jakim formacie zapisać baner?
Baner - podsumowanie
14.01.2021

Pracujesz w marketingu? Chcesz zadbać o to, aby Twoja firma była rozpoznawalna? Bardzo często narzędziem, które jest wykorzystywane w tym celu, jest banner. Pamiętaj, że choć ma on charakter reklamowy, to jest doskonałym sposobem na przedstawienie Twojej marki w przeglądarce i na różnych popularnych serwisach.

Czym jest baner?

Potrafisz odpowiedzieć, czy jest baner? Jest to grafika, która ma charakter reklamowy. Ten element graficzny umieszcza się na stronie www. Bardzo często banery mają format png lub jpg, co sprawia, że są statyczne. Niekiedy jednak mogą mieć formę wideo lub krótkiej animacji. Wszystko zależy od Ciebie i od projektu. Dzięki banerom możesz szybko przekierować użytkownika na Twoją stronę.

Baner - wszystko co musisz wiedzieć

Jeśli decydujesz się na projekt baneru, musisz się dobrze przygotować. Niezależnie od tego, czy będziesz go wykonywać samodzielnie, czy pomagać będą Ci usługi wyspecjalizowanej firmy - musi być on czytelny i przejrzysty. Wszystko po to, aby podnieść jego funkcjonalność i efektywność.

Jak zrobić ładny banner?

Zatem jak zrobić baner, aby przyciągał on wzrok i uwagę osób przeglądających strony www? Każde kliknięcie w baner jest na wagę złota, dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby stworzyć niesamowity baner YouTube lub przeznaczony na inne portale i media społecznościowe.

Warto skorzystać z serwisów, które oferują bazę zaprojektowanych szablonów, z których można korzystać za darmo. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci przygotować banner.

Gdzie umieścić baner?

Miejsce, w którym powinien znaleźć się banner jest zmienne. Wszystko zależy od tego, na jakim serwisie działasz. Jeśli jest to YouTube, to banner powinien głównie zostać umieszczony na stronie głównej Twojego kanału. Dzięki temu kanał YouTube zyskuje punkty na skali atrakcyjności i estetyczności. Dostępne grafiki i elementy, które muszą znaleźć się w reklamie Twojego kanału, nie powinny być zbyt agresywne, jednak muszą być widoczne i czytelne. Pomoże w tym keator banerów YouTube. Inne miejsca to nie tylko kanał YouTube, ale również np. Google, kanał na social mediach itp.

Baner reklamowy

Zaleta bannerów reklamowych jest to, że potrafią one skutecznie przyciągnąć uwagę klientów. Serwis i media społecznościowe są przesycone liczbą użytkowników. Niezależnie od tego, czy działasz w aplikacjach mobilnych, czy na komputerze musisz zadbać o to, aby tekst i grafiki były atrakcyjne dla odbiorców i zmotywowały ich do kliknięcia w banner.

Aby osiągnąć taki efekt musisz zadbać o projekt i to, co znajdzie się na banerze. Proste i czytelne rozwiązania będą najlepszą decyzją.

Format baneru

Jesteś na etapie projektu baneru? Nie wiesz, jakie rozmiary powinny mięć przygotowywane przez Ciebie grafiki? Koniecznie sprawdź to wcześniej. Format banera będzie uzależniony przede wszystkim od miejsca jego publikacji. Co to oznacza? Że to jak duży będzie banner będzie zależało przede wszystkim od strony, na której docelowo ma się znaleźć.

Wśród najpopularniejszych wymiarów banerów, znajdują się:

  • billboard 750×100 pikseli,
  • banner 468×60 pikseli,
  • double billboard 750×200 pikseli,
  • half banner 234 x 60 pikseli,
  • skyscraper 120×600 pikseli,
  • wide Skyscraper 160×600 pikseli.

Czcionki

Jakie czcionki na grafikę wybrać? Musisz pamiętać, aby zachować przede wszystkim czytelność grafiki. Tylko w ten sposób sprawisz, że obecność banera na stronie lub profilu będzie miała sens. Możesz zdecydować się na proste czcionki, ale również te bardziej wyszukane. Kluczem do sukcesu jest jednak to, aby na banerze umieścić tylko niezbędny tekst.

Projekt banera - co musi się znaleźć?

Zastanawiasz się, co możesz umieścić na banerze? Przede wszystkim powinno się na nim znaleźć:

  • logo i nazwa firmy,
  • slogan reklamowy,
  • hasło zachęcające do odwiedzenia witryny,
  • informacja o ciekawej i atrakcyjnej promocji/

Im więcej takich kuszących informacji, tym większa pewność, że użytkownik kliknie w grafikę.

Banery a reklamy

Banery to rodzaj reklamy. Zarówno w formie internetowej, jak i fizycznej. Choć w ostatnim czasie ta pierwsza zyskuje zdecydowanie przewagę, to musisz wiedzieć, że możesz wykorzystać potencjał tej formy zarówno w świecie prawdziwym, jak i wirtualnym (np. na kanale na YouTubie). Odpowiednie zaplanowanie projektu będzie miało bezpośredni wpływ na Twój sukces i potencjalny zysk.

Szablon na baner

Skąd wziąć szablon na baner? Nie wiesz od czego zacząć kreowanie projektu? To co możesz zrobić to albo skorzystanie ze specjalnych programów (w tym celu pobierz ze strony producenta odpowiedni plik) lub wykorzystywanie aplikacji online (wtedy zarejestruj się w portalu i w pełni korzystaj z jego zasobów).

Baner YouTube

Działasz aktywnie na kanale na YouTubie? Zastawiasz się, jak podnieść liczbę osób odwiedzających Twój profil? Musisz zadbać o aspekty wizualne. To oznacza, że konieczne może być stworzenie grafik reklamowych, które umieścisz na swojej stronie głównej. Dobrze, aby taka grafika była zarówno ciekawą informacją dla gości, informowała o Twojej twórczości, ale przede wszystkim była atrakcyjna i estetyczna. Tylko w taki sposób Twój kanał zyska narzędzie, które pozytywnie wpłynie na jego kreację.

W jakim formacie zapisać baner?

Twój projekt jest już gotowy? Teraz nie wiesz, jak zakończyć pracę i w jakim formacie zapisać plik? Najczęściej użytkownicy decydują się na zapisywanie plików w rozszerzeniu .jpg lub .png. Czasami także .pdf.

Baner - podsumowanie

Bannery to doskonałe narzędzie reklamowe, które mogą być używane zarówno online, jak i w świecie realnym. Zadbaj o to, aby banner był dopracowany w każdym calu. Musi być przede wszystkim czytelny i atrakcyjny. Dzięki temu grafika spełni swoje zadanie i przyciągnie nowych odbiorców.