Druk cyfrowy – zalety wykorzystania

22.06.2020

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie brak posiadania drukarki – jest ona niezastąpiona w firmach i biurach, ale również w domu. Dzięki niej szybko otrzymamy fizyczną wersję potrzebnego pliku. Zaledwie kilka minut i gotowe – tak najłatwiej można scharakteryzować bezpośredni druk cyfrowy, z którego chętnie korzystamy na co dzień. Co warto wiedzieć o tej metodzie poligraficznej? Jakie są jej zalety? Dowiedzmy się więcej!

Na czym polega druk cyfrowy?

Składając zamówienie w drukarni, z całą pewnością zostaniemy zapytani o wybrany rodzaj wydruku – powinien być on zawsze dobrany do specyfiki zlecenia oraz wielkości nakładu. Do najbardziej popularnych metod należy technika cyfrowa. Polega ona na realizowaniu zlecenia prosto z pliku na komputerze – nie ma przy tym potrzeby stosowania procesów przygotowawczych, co ma miejsce, np. przy offsecie. Materiał przeznaczony do druku zostaje dostarczony drogą cyfrową do urządzenia, a następnie przenosimy go na arkusz papieru. Wysokiej jakości obraz uzyskujemy dzięki wykorzystaniu nowoczesnych drukarek oraz sprawdzonych tonerów.

Najważniejsze zalety druku cyfrowego

  1. Wykonanie zlecenia „od ręki”

W przypadku metody cyfrowej nie ma konieczności oczekiwania kilku dni na odbiór gotowych egzemplarzy – często zależy nam na czasie i potrzebujemy materiałów natychmiast. W tym przypadku drukarnia może od razu wykonać zlecenie lub w ciągu kilku godzin.

  1. Bardzo dobra jakość wydruków

Decydując się na usługi profesjonalnej drukarni, zyskujemy pewność, że oddajemy nasze projekty w najlepsze ręce. W firmach poligraficznych używa się nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie urządzeń, których nie można porównać do domowych drukarek. Zdecydowanie wyższa jest również jakość stosowanych tonerów i atramentów.

  1. Możliwość personalizacji każdego arkusza

W druku cyfrowym istnieje opcja wprowadzania zmian do wszystkich egzemplarzy osobno, dzięki czemu mogą one posiadać indywidualne elementy przy zachowaniu optymalnych kosztów produkcji. Personalizacji wymagają często: etykiety, zaproszenia, kartki świąteczne, kupony rabatowe, oferty z konkretnym imieniem i nazwiskiem czy naklejki adresowe.

  1. Wydruk nie tylko na papierze

Materiały reklamowe nie ograniczają się wyłącznie do papierowych kartek – druk cyfrowy doskonale sprawdzi się w przypadku różnych powierzchni, nawet o skomplikowanych kształtach i niecodziennych gramaturach. Drukować można np. na szkle, plastiku czy ceramice.

Kiedy wybrać druk cyfrowy?

Ten rodzaj techniki poligraficznej nadaje się do wszelkiego rodzaju wydruków, lecz w małym nakładzie. Jeśli potrzebujemy zdecydowanie więcej kopii, lepiej zdecydować się na druk offsetowy.