Czy warto inwestować w druk ulotek? Podpowiadamy

08.12.2020

Chcąc zareklamować swoją firmę, produkt lub usługi, szukamy optymalnych i skutecznych rozwiązań – często decydujemy się na promocję w Internecie. A co z tradycyjnymi ulotkami? Czy w obecnych czasach dalej stanowią nieodzowny element dotarcia do większej liczby odbiorców? Odpowiedź jest prosta: zdecydowanie tak! Trzeba jednak pamiętać, że współczesna ulotka powinna wyróżniać się wysoką jakością wydruku, przyjazną formą i niebanalnym pomysłem!

Ulotka – skuteczna forma reklamy

Małe karteczki z informacjami spotykamy wszędzie – w mieście, na dworcach, przy okazji różnego rodzaju publicznych wydarzeń. Na co dzień zapełniają nasze skrzynki pocztowe. Stąd wzięło się niesłuszne przekonanie, że ulotki zamiast spełniać swoją funkcję, denerwują i od razu lądują w koszu na śmieci. Jednak te dobrze zaprojektowane oraz wykorzystane w odpowiedni sposób są w dalszym ciągu doskonałym sposobem na reklamę. Trzeba również zadbać o to, aby trafiły do grupy odbiorców, którą naprawdę mogą zainteresować – przemyślana strategia to klucz do sukcesu.

W jaki sposób wykorzystać ulotki reklamowe?

Rozdawanie prospektów przechodniom w centrum miasta nie jest najlepszym pomysłem – stracimy dużo czasu, zainwestowanych pieniędzy i nie osiągniemy naszego głównego celu: pozyskania nowych klientów. Dystrybucja materiałów marketingowych zależy oczywiście od rodzaju prowadzonej działalności, ale zawsze powinna być przemyślana. Warto np. dorzucać ulotki do zakupów (również w sklepie internetowym) oraz umieszczać je w widocznym miejscu w biurze, aby klienci mieli do nich łatwy dostęp. Własne prospekty koniecznie trzeba zabrać ze sobą na targi i wszelkie imprezy branżowe.

Charakterystyka idealnej ulotki

Jeśli chcemy, żeby nasz projekt podbił serca odbiorców, a tym samym zwiększył rozpoznawalność prowadzonej działalności, nie możemy zdać się na przypadek. Ten proces wcale nie musi być skomplikowany! Oto kilka najważniejszych cech świetnej ulotki:

  • przemyślany dobór treści,
  • dopasowanie broszury do odbiorcy,
  • bezbłędność,
  • umieszczenie danych teleadresowych,
  • mała ilość tekstu,
  • obietnica konkretnej korzyści,
  • inspirująca grafika.

Dlaczego warto inwestować w druk ulotek?

Reklama w dzisiejszych czasach nie musi być trudna – tradycyjne metody w dalszym ciągu sprawdzają się równie dobrze. Poza tym z wydruk wysokiej jakości ulotek niesie ze sobą naprawdę niskie koszty, co pozwala ograniczyć wydatki związane z promocją firmy lub produktu.