Czy warto inwestować w druk ulotek? Podpowiadamy
Chcąc zareklamować swoją firmę, produkt lub usługi, szukamy optymalnych i skutecznych rozwiązań – często decydujemy się na promocję w Internecie. A co z tradycyjnymi ulotkami? Czy w obecnych czasach dalej stanowią nieodzowny element dotarcia do większej liczby odbiorców? Odpowiedź jest prosta: zdecydowanie tak! Trzeba jednak pamiętać, że współczesna ulotka powinna wyróżniać się wysoką jakością wydruku, przyjazną formą i niebanalnym pomysłem!
Ulotka – skuteczna forma reklamy
Małe karteczki z informacjami spotykamy wszędzie – w mieście, na dworcach, przy okazji różnego rodzaju publicznych wydarzeń. Na co dzień zapełniają nasze skrzynki pocztowe. Stąd wzięło się niesłuszne przekonanie, że ulotki zamiast spełniać swoją funkcję, denerwują i od razu lądują w koszu na śmieci. Jednak te dobrze zaprojektowane oraz wykorzystane w odpowiedni sposób są w dalszym ciągu doskonałym sposobem na reklamę. Trzeba również zadbać o to, aby trafiły do grupy odbiorców, którą naprawdę mogą zainteresować – przemyślana strategia to klucz do sukcesu.
W jaki sposób wykorzystać ulotki reklamowe?
Rozdawanie prospektów przechodniom w centrum miasta nie jest najlepszym pomysłem – stracimy dużo czasu, zainwestowanych pieniędzy i nie osiągniemy naszego głównego celu: pozyskania nowych klientów. Dystrybucja materiałów marketingowych zależy oczywiście od rodzaju prowadzonej działalności, ale zawsze powinna być przemyślana. Warto np. dorzucać ulotki do zakupów (również w sklepie internetowym) oraz umieszczać je w widocznym miejscu w biurze, aby klienci mieli do nich łatwy dostęp. Własne prospekty koniecznie trzeba zabrać ze sobą na targi i wszelkie imprezy branżowe.
Charakterystyka idealnej ulotki
Jeśli chcemy, żeby nasz projekt podbił serca odbiorców, a tym samym zwiększył rozpoznawalność prowadzonej działalności, nie możemy zdać się na przypadek. Ten proces wcale nie musi być skomplikowany! Oto kilka najważniejszych cech świetnej ulotki:
- przemyślany dobór treści,
- dopasowanie broszury do odbiorcy,
- bezbłędność,
- umieszczenie danych teleadresowych,
- mała ilość tekstu,
- obietnica konkretnej korzyści,
- inspirująca grafika.
Dlaczego warto inwestować w druk ulotek?
Reklama w dzisiejszych czasach nie musi być trudna – tradycyjne metody w dalszym ciągu sprawdzają się równie dobrze. Poza tym z wydruk wysokiej jakości ulotek niesie ze sobą naprawdę niskie koszty, co pozwala ograniczyć wydatki związane z promocją firmy lub produktu.