Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Pocztówka - oryginalny przekaz reklamowy

W czasach kiedy mało kto już pamięta, że przed listami elektronicznymi istniały jeszcze te papierowe, spersonalizowany przekaz coraz bardziej zyskuje na sile. Firmy chcące wyróżnić się na tle konkurencji i takie, którym zależy na nawiązywaniu silnych relacji z klientami, często decydują się na druk oryginalnych pocztówek reklamowych. Czym one są i dlaczego warto się nimi zainteresować?

Siła emocjonalnego przekazu

Reklama, by była skuteczna, musi spełnić wiele warunków, ale jednym z najważniejszych jest ten, by wywoływała u odbiorców emocje. Dzięki temu lepiej ją zapamiętują, a tym samym tworzą w swojej głowie pozytywny obraz marki lub firmy, która ten przekaz stworzyła. W czasach wiecznego pośpiechu coraz większą popularnością cieszą się produkty, miejsca czy usługi, dzięki którym ludzie mogą na chwilę zwolnić i przypomnieć sobie, że oprócz codziennych obowiązków związanych z domem i praca, są jeszcze inne, przyjemniejsze rzeczy. Do szeroko rozumianej idei slow life w prostej linii nawiązuje tradycja wysyłania sobie kartek pocztowych. Mogą to być pocztówki świąteczne, pocztówki z wakacji lub kartki okolicznościowe. Co się za nimi kryje? Chęć dzielenia się z bliskimi ważnymi przeżyciami i okazania zainteresowania i życzliwości. Dlaczego zatem nie wykorzystać pocztówek w działaniach marketingowych?

Jaka powinna być idealna pocztówka reklamowa?

Aby pocztówka reklamowa spełniła swoją rolę, powinna być dopracowana ‒ zarówno pod względem treści, jak i strony wizualnej. Warto zainwestować w dobrej jakości papier, na którym będzie ona drukowana i zasięgnąć porady profesjonalnego grafika, który pomoże stworzyć atrakcyjny projekt. Firmy najczęściej decydują się na zamówienie reklamowych kartek pocztowych przy okazji świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Wysyłanie życzeń klientom to dla nich sygnał, że są ważni i że współpraca z nimi jest ceniona. Pocztówki firmowe nie powinny być przesadnie „naładowane” reklamową treścią. W zupełności wystarczy subtelne nawiązane na przykład do linii kolorystycznej firmy albo dyskretnie umieszczone logo. Warto postawić na oryginalny, atrakcyjny pod względem graficznym projekt. Jeśli nie ma się pomysłu, jak taka firmowa kartka mogłaby wyglądać, warto skorzystać z możliwości współpracy z grafikami. Większość profesjonalnych agencji druku oferuje tego rodzaju usługi, z możliwością konsultacji i wprowadzania zmian na niemal każdym etapie realizacji projektu. Dzięki współpracy z doświadczonymi zawodowcami z pewnością uda się osiągnąć zamierzony efekt.