Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Jak przygotować projekt ulotki do druku?

Ulotki to popularne narzędzie reklamowe, chętnie wykorzystywane przez wiele firm. Aby ulotka spełniła swoją rolę, musi być odpowiednio przygotowana – nie tylko pod względem wizualnym i estetycznym, ale także technicznym. Zanim więc zlecisz druk ulotek w drukarni, sprawdź czy ich projekt został stworzony w prawidłowy sposób. Na co należy zwrócić uwagę?

Marginesy wewnętrzne
Zapewne nie chciałbyś po wydrukowaniu ulotek zobaczyć w połowie uciętego tekstu czy grafiki. Dlatego tak ważne w projekcie ulotki jest zachowanie odpowiednich marginesów wewnętrznych. Margines to nic innego jak odstęp od tekstu, logo, grafiki czy innych ważkich elementów ulotki. Abu ulotka została wydrukowana prawidłowo, należy zachować minimum 3mm odstępu na każdy bok projektu, niezależnie od formatu, w jakim stworzyliśmy ulotkę (A5, A6, A4, DL). Dzięki temu, zyskasz pewność, że ulotki wydrukują się prawidłowo.

Spady w projekcie graficznym
Spady to jeden z podstawowych elementów profesjonalnego przygotowania ulotek do druku, niestety jest on bardzo często pomijany, najczęściej z niewiedzy. Czym są spady drukarskie? Mówiąc najprościej, to zadrukowany obszar arkusza, który podczas procesów wykończeniowych wydrukowanych już materiałów, zostaje odcięty. Przy ulotkach najlepiej zastosować od 2 do 5mm spadów, co oznacza, że grafika powinna wychodzić o 2 do 5mm poza linie cięcia. Brak spadów może spowodować, iż na naszej ulotce pojawi się kawałek innego projektu, grafiki czy tekstu, zamieszczonego na arkuszu drukarskim.

Kolorystyka w trybie CMYK
Jedną z popularnych przestrzeni kolorystycznych jest kolorystyka RGB, wykorzystywana między innymi do prezentacji kolorów w komputerach, telewizorach czy laptopach. Nie nadaje się jednak ona do projektów graficznych. Przygotowując ulotki do druku, należy zastosować kolorystykę CMYK (Cyan Magenta Yellow Black), dzięki której barwy na wydrukowanej ulotce będą żywe i intensywne, a to sprawi, że będzie ona prezentować się profesjonalnie i efektywnie. Decydując się na druk ulotek w kolorystyce RGB, musimy liczyć się z tym, że efekt może być niezadowalający – kolory będą znacznie bledsze i mniej intensywne.

Tekst i rodzaj czcionki
Wybierając czcionkę do projektu, należy pamiętać o przekształceniu tekstu w krzywe poprzez zamknięcie edycji tekstu. Unikniesz dzięki temu zamiany tekstu na nieczytelne „kruczki”. Wybierając czcionkę, zwróć też uwagę na kilka aspektów, takich jak jej czytelność czy kolorystyka.

Z umiarem stosuj narzędzia edytorskie (pogrubienia, kursywa) i nie pisz samymi wersalikami. Tekst napisany wyłącznie wielkimi literami jest trudny w odbiorze i kojarzony z nieuprzejmym, podniesionym tonem.