Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Koperty firmowe – czym różnią się między sobą i jak je wykorzystać?

Profesjonalna korespondencja firmowa zwiększa rozpoznawalność marki i wzbudza zaufanie Klientów. Sprawia, że Twoja firma prezentuje się rzetelnie i wiarygodnie. Właśnie dlatego, większość przedsiębiorców inwestuje zarówno w papier firmowy, jak i koperty firmowe.

Rodzaje kopert firmowych
Koperty firmowe różnią się między sobą takimi aspektami, jak wielkość, rodzaj wykorzystanego papieru, grubość czy szata graficzna/kolorystyka. Do standardowych formatów kopert, możemy zaliczyć A, B i C, z czego rozmiar A jest najmniejszy, zaś C największy. Wyróżniamy także różne sposoby zaklejania kopert – na mokro, koperty samoklejące oraz samoklejące z paskiem. W kopertach zaklejanych na mokro należy przed zamknięciem zwilżyć pasek z klejem. W kopertach samoklejących wystarczy tylko zetknąć ze sobą klapy zamknięcia, dzięki czemu zostanie ona szybko i precyzyjnie zaklejona. Trzeci rodzaj kopert posiada pasek, zabezpieczający klej – przed zamknięciem koperty, należy go ściągnąć. Koperty firmowe mogą mieć różną gramaturę papieru, najczęściej wykorzystywanym jest 80g/m2 do 100g/m2.

Koperty firmowe i ich zastosowanie
Koperty firmowe mają bardzo szerokie zastosowanie. Sprawdzą się w każdej branży – bankowości, finansach, handlu czy kosmetyce. Umożliwią Ci wysyłanie oficjalnych pism do Klientów, umów, ofert produktowych, handlowych czy zaproszeń. W kopertach firmowych można także wysyłać pisma do pracowników, na przykład informacje o eventach firmowych, spotkaniach pracowniczych. Korzystając z firmowych kopert, sprawisz, że Twoje przedsiębiorstwo będzie odbierane w pełni profesjonalnie. W tego typu kopertach doskonale będą prezentować się ważne i prestiżowe dokumenty, na przykład zawiadomienie o wygranym konkursie czy ekskluzywnym przyjęciu. Tworząc koperty firmowe, warto wybierać te o większej gramaturze papieru. Dzięki temu będzie ona odporna na uszkodzenia, sztywniejsza, gładsza w dotyku i zdecydowanie bardziej elegancka.

Dodatkowe elementy w kopertach firmowych
Kopery firmowe mogą także zawierać dodatkowe elementy, takie jak gotowy nadruk. Jeśli Twoja firma często wysyła Klientom informacje o aktualnej ofercie czy produktach, koperty z gotowym nadrukiem znacznie oszczędzą Twój czas. Prócz tego zwiększą rozpoznawalność marki i pozytywnie wpłyną na reklamę przedsiębiorstwa. Wiele kopert firmowych zawiera również okienko, dzięki czemu nie trzeba ręcznie ich adresować. Wystarczy tylko tak zaprojektować dokument, aby bez trudu dopasować adres do okienka w kopercie.