Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54
Ochota 22 668 44 74
Ursus 22 424 64 54

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Wizytówka to jedna z najmniejszych form drukarskich, która z upływem lat nie traci na popularności. Kiedyś stosowana w kręgach biznesowych, dzisiaj pojawia się praktycznie w każdej gałęzi gospodarki i we wszystkich kręgach społecznych. To jedna z najmniejszych i form marketingowych firmy, która jednocześnie buduje jej wizerunek. Często nie zdajemy sobie sprawy, iż wygląd naszej wizytówki ma decydujący wpływ na dalszą współpracę z potencjalnym klientem. Praca z ludźmi i pozyskiwanie nowych kontrahentów, to nieodłączny element prowadzenia działalności. Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana wizytówka? Wyjaśniamy.

Spis treści:

  • Jaka jest funkcja wizytówki?
  • Co powinna zawierać wizytówka?
  • Wizytówka osobista
  • Wizytówka firmowa
  • Cechy dobrze zaprojektowanej wizytówki
  • Jak sprawić aby wizytówka wyglądała wyjątkowo?

We wpisie dowiesz się, jaka jest funkcja wizytówki, co powinna zawierać wizytówka, czym cechuje się wizytówka osobista a czym wizytówka firmowa. Przeczytasz także, co zawiera dobrze zaprojektowana wizytówka i jak sprawić aby wizytówka wyglądała wyjątkowo.

Jaka jest funkcja wizytówki?

Główną funkcją wizytówki jest  poinformowanie odbiorcy o tym jak się nazywamy, jak można się z nami skontaktować i czym się zajmujemy. Każda osoba prowadząca własną działalność powinna posiadać swoją wizytówkę, która może przydać się w nieoczekiwanych sytuacjach. Czytelna wizytówka pozwala na ułatwienie kontaktu z kontrahentami i szybsze pozyskiwanie klientów. Jeżeli nasza praca polega na stałym kontakcie z ludźmi, warto posiadać własną wizytówkę - jej brak, może zostać odebrany jako brak profesjonalnego podejścia i lekkomyślne traktowanie swojej pracy. Wręczenie potencjalnemu klientowi dopracowanej i eleganckiej wizytówki, świadczy o naszej rzetelności i dbałości o szczegóły, która z pewnością przekłada się na inne obszary działalności.

Co powinna zawierać wizytówka?

Wizytówka to nie tylko drobna forma reklamy, ale przede wszystkim cenne źródło informacji o naszej firmie. Dane, które powinny być zawarte na każdej wizytówce, to z pewnością imię, nazwisko i numer kontaktowy do jej właściciela. To podstawowe informacje, bez których funkcja wizytówki nie zostanie spełniona. Wizytówki można podzielić na kilka rodzajów, uzależnionych od przeznaczenia. Wizytówka firmowa i osobista będą różniły się między sobą charakterem i zawartymi na niej inspiracjami. Innymi danymi, o jakie powinna być uzupełniona wizytówka, są dane adresowe, adres e-mail, nazwa firmy, logo firmy i zajmowane w firmie stanowisko.

Wizytówka osobista

Podczas projektowania wizytówki osobistej, możemy pozwolić sobie na nieco więcej fantazji i utrzymanie projektu w luźnym tonie. Istnieje tutaj spora dowolność stylistyczna i kolorystyczna. Warto trzymać się jednak podstawowych zasad projektowania i zadbać o czytelność wizytówki. Nadmiar pojawiających się na niej informacji może spowodować, że odbiorca nie odnajdzie tych najistotniejszych dla niego informacji. Na wizytówce osobistej powinniśmy zawrzeć imię i nazwisko właściciela, telefon kontaktowy, adres e-mail, adres zamieszkania oraz dopuszcza się umieszczenie tytułu naukowego. Wizytówka osobista może posiadać standardowe przyjęte wymiary lub wymiary nietypowe. Istotne jest jednak uwzględnienie wygodnego przechowywania wizytówki przez odbiorcę.

Wizytówka firmowa

Wizytówka biznesowa poza wymienionymi elementami, powinna zawierać dodatkowo logo i adres skrzynki służbowej. Często spotykane jest także zawarcie na wizytówce numeru NIP i REGON firmy. Wszelkie inne informacje powinny być dostępne na stronie internetowej, która będzie podana na wizytówce. Wizytówka firmowa jest niewielka formą reklamy, która ma zachęcić odbiorcę do skorzystania z usług firmy, dlatego powinna być przejrzysta i atrakcyjna wizualnie. Może uwzględniać hasło opisujące działalność firmy jeżeli nazwa lub logo nie wskazują jej jednoznacznie. Wizytówka firmowa musi być utrzymana w oficjalnym, profesjonalnym tonie i powinna nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki.

Cechy dobrze zaprojektowanej wizytówki

Układ wizytówki i kolejność odczytywania informacji, są niezwykle istotne. Układ graficzny elementów należy dopasować do formatu i kształtu wizytówki. Mogą to być wizytówki dwustronne lub bigowane. Wizytówka jednostronna powinna zawierać logo, nazwę firmy imię i nazwisko posiadacza w górnym lewym rogu, a dane kontaktowe poniżej. Wizytówka dwustronna powinna zawierać logo i nazwę firmy na rewersie wizytówki najlepiej w jej centralnej części. Projekt wizytówki najlepiej zlecić projektantowi, który nie tylko uwzględni charakter prowadzonej działalności, ale także odpowiednio dopasuje kształt fontów i kolorystykę wizytówki do estetyki pozostałych materiałów graficznych firmy.

 

Jak sprawić aby wizytówka wyglądała wyjątkowo?

Aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do wyboru naszych usług, warto w pełni wykorzystać potencjał jaki daje wizytówka. Oryginalny kształt, niesztampowa kolorystyka lub niestandardowy papier, mogą wyróżnić naszą wizytówkę na tle konkurencji. Możemy wykorzystać wszelkiego rodzaju papiery szlachetne, zaokrąglenie rogów wizytówki, użycie folii błyszczącej, wykorzystanie selektywnego UV 3D lub dodanie złoceń i srebrzeń wybranych elementów. Wszelkie metody uszlachetniania wydruku nadają elegancji i podkreślają prestiż marki.